Ogłaszamy zapisy do amatorskich lig: koszykówki i siatkówki

To będzie już 25. sezon Brzeskiej Ligi Koszykówki oraz 15. sezon Brzeskiej Amatorskiej Ligi Siatkówki. Otworzyliśmy właśnie okienko na zgłoszenia i czekamy na drużyny do 15 października 2024 r.

Zgłoszenia przyjmujemy e-mailem pod adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zgłoszeń dokonują kapitanowie drużyn, podając: nazwę zespołu, skład zespołu (regulaminy rozgrywek dopuszczają późniejsze zmiany i uzupełnienia) oraz telefon kontaktowy do kapitana.

Rozpoczęcie rozgrywek w obu dyscyplinach planujemy wstępnie w ostatnią niedzielę października.

Poniżej regulaminy obu lig - zachęcamy do zapoznania się i przesłania ewentualnych uwag.

REGULAMIN BRZESKIEJ LIGI KOSZYKÓWKI
SEZON 2024/2025

I TERMIN ROZGRYWEK
1. Liga jest rozgrywana od października 2024 r. do kwietnia lub maja 2025 r.
2. Kolejki ligowe odbywają się w soboty i/lub niedziele.

II MIEJSCE ROZGRYWEK
1. Mecze są rozgrywane w sali sportowej Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Brzegu przy ul. Oławskiej 2a.

III CEL ROZGRYWEK
1. Popularyzacja gry w koszykówkę, podnoszenie poziomu sprawności i umiejętności koszykarskich.
2. Aktywne spędzenie wolnego czasu.
3. Wyłonienie amatorskiego mistrza Brzegu w koszykówce.

IV SYSTEM ROZGRYWEK
1. Liga podzielona jest na II rundy:
- runda zasadnicza,
- runda finałowa.
2. System rozgrywek zależny jest od liczby zgłoszonych zespołów. Jego treść zostanie ogłoszona przed pierwszą kolejką ligową.
3. O kolejności w końcowej tabeli rundy zasadniczej decydują w pierwszej kolejności:
a) zdobyte punkty,
b) bilans bezpośrednich gier zainteresowanych zespołów (punkty, różnica małych punktów zdobytych i straconych),
c) różnica małych punktów w całych rozgrywkach.
4. Mecze trwają 4x10 minut bez zatrzymywania czasu. Wyjątki:
- przerwa na żądanie;
- decyzja sędziego boiskowego o zatrzymaniu czasu;
- ostatnie dwie minuty meczu (i ostatnie dwie minuty każdej dogrywki) – wówczas obowiązują przepisy PZKosz – pod warunkiem, że różnica między drużynami wynosi 10 punktów lub mniej;
- ostatnie dwie minuty meczu (i ostatnie dwie minuty każdej dogrywki) w meczach rewanżowych w rundzie play-off – wówczas obowiązują przepisy PZKosz. – pod warunkiem, że różnica w dwumeczu między drużynami wynosi 10 punktów lub mniej.
5. Zmiany dokonywane są bez zgłaszania sędziemu, ale wyłącznie w strefie ławki. Zmiennik może zastąpić schodzącego zawodnika dopiero, gdy ten znajdzie się w strefie ławki.
 
V UCZESTNICY
1. W rozgrywkach mogą brać udział zawodnicy, którzy ukończyli 13 rok życia. Osoby niepełnoletnie mogą grać tylko po okazaniu pisemnej zgody rodziców dokonanym na druku zgody stanowiącym załącznik do niniejszego regulaminu oraz pod obecność rodzica/opiekuna prawnego.
2. Lista zgłoszeniowa musi zawierać nazwę drużyny, imiona i nazwiska zawodników, rok urodzenia zawodników oraz numer telefonu i adres e-mail do kierownika zespołu. Listę należy przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w terminie podanym w osobnym ogłoszeniu opublikowanym na stronie mosir.brzeg.pl.
3. Każda drużyna może zgłosić maksymalnie 18 zawodników, a minimum 5, przy czym w jednym meczu może wystąpić maksymalnie 12 zawodników.
4. Do końca rundy zasadniczej zespoły mogą zgłaszać kolejnych zawodników, tak by w liczba zawodników, którzy wystąpili w co najmniej jednym meczu danej drużyny nie przekroczyła 18. W rundzie finałowej nie można dokonywać zmian w kadrach zespołów.
5. Dopuszcza się transfery między zespołami. Warunkiem jest zgoda kapitanów obu zainteresowanych zespołów. Jeden zawodnik w trakcie sezonu może wystąpić najwyżej w dwóch drużynach.
6. W rundzie finałowej mogą wystąpić tylko zawodnicy, którzy rozegrali co najmniej 2 mecze w rundzie zasadniczej w danym zespole uczestniczącym w rundzie finałowej.
7. W rozgrywkach nie mogą występować zawodnicy zgłoszeni do rozgrywek PZKosz w II i wyższych ligach w sezonie 2023/2024. Ograniczenie to nie dotyczy lig żeńskich. Ograniczenie to nie dotyczy zawodników urodzonych w 2005 roku i młodszych.

VI INNE
1. Każdy zespół zobowiązany jest do posiadania jednolitych strojów.
2. W przypadku braku pełnego składu na spotkanie (brak 5 osób) zespół może wystąpić w minimum 4-osobowym składzie po wyrażeniu zgody przez drużynę przeciwną. Jeśli drużyna przeciwna nie wyrazi na to zgody lub gdy zespół dysponuje mniej niż 4 zawodnikami, przegrywa mecz walkowerem i nie otrzymuje za niego żadnych punktów.
3. Każda drużyna przed meczem ma prawo do 10-minutowej rozgrzewki na boisku.
4. Jeżeli zespoły z ważnego powodu chcą przełożyć mecz to mogą to uczynić pod warunkiem, że:
- uzyskają zgodę wszystkich drużyn, które zmiana dotyczy (zarówno jeśli chodzi o daty jak i godziny meczów),
- poinformują organizatora (po wyrażeniu zgody przez inne zespoły) do piątku do godziny 12.00 – jeżeli chodzi o zmianę godziny meczu w ramach jednej kolejki,
- poinformują organizatora (po wyrażeniu zgody przez inne zespoły) co najmniej tydzień przed przełożonym meczem – jeżeli chodzi o daty meczu,
- ostateczna decyzja o zmianie terminu/godziny meczu należy do organizatora i jest uwarunkowana dostępnością hali sportowej i możliwościami organizacyjnymi.
5. W przypadku, gdy dany zespół przegra walkowerem więcej niż połowę swoich spotkań, wszystkie jego wyniki zostają anulowane.
6. Wszelkie komunikaty, informacje, wyniki, tabele i terminarze będą się ukazywały na stronie internetowej ligi: www.blk.ligspace.pl.
7. Drużyny zobowiązane są utrzymywania porządku na terenie sali sportowej. Wejście na boisko możliwe jest jedynie w zmiennym obuwiu sportowym. Po meczu należy posprzątać okolice ławki rezerwowych, a po opuszczeniu szatni – szatnię.
8. Na sali obowiązuje całkowity zakaz palenia i spożywania alkoholu.
9. Drużyny i zawodnicy ubezpieczają się we własnym zakresie. UCZESTNICTWO W ROZGRYWKACH JEST DOBROWOLNE I NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ. Organizator nie zapewnia opieki medycznej w trakcie zawodów. Kapitanowie drużyn (osoby zgłaszające drużynę do rozgrywek) zobowiązane są podpisać oświadczenie o treści zgodnej z załącznikiem nr 2 do niniejszego regulaminu.
10. Drużyny uczestniczące w lidze są zobowiązane do wpłacenia wpisowego. Wysokość wpisowego zostanie ogłoszna po otrzymaniu wszystkich zgłoszeń. Wpłaty wpisowego należy dokonać najpóźniej przed rozpoczęciem pierwszego meczu w I kolejce. Zespół, który nie przystąpi do rozgrywek (nie wystawi drużyny do pierwszego meczu wyznaczonego zgodnie z terminarzem) lub wycofa się z rozrywek w trakcie ich trwania, nie otrzyma zwrotu wpisowego.
11. W pozostałych sprawach, nie ujętych regulaminem, obowiązują przepisy PZKosz.
12. Organizatorzy ligi zastrzegają sobie prawo do zmian i ostatecznej interpretacji regulaminu oraz do rozstrzygania wszelkich kwestii spornych, także tych nie objętych regulaminem.

VII NAGRODY
1. Na zakończenie sezonu zespół zwycięski otrzyma puchar.
2. Wszystkie zespoły otrzymają dyplomy.
3. Przewidziane są również nagrody rzeczowe – drużynowe i indywidualne.

 VIII ORGANIZATORZY
Organizatorem rozgrywek jest Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Brzegu tel. 513 791 044, mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).

IX OŚWIADCZENIA
Udział w zawodach jest równoznaczny z dobrowolnym wyrażeniem zgody na wykorzystanie wizerunku w celach promocji na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – RODO).

załącznik nr 1- oświadczenie - zgoda rodzica
załącznik nr 2 - oświadczenie kapitana

 

REGULAMIN BALS
BRZESKIEJ AMATORSKIEJ LIGI SIATKÓWKI
SEZON 2024/25

I. TERMIN ROZGRYWEK
1. Liga jest rozgrywana od października do kwietnia. W uzasadnionych przypadkach rozgrywki mogą zostać przedłużone.
2. Kolejki ligowe odbywają się w soboty lub niedziele. Przez kolejkę ligową rozumiany jest jeden lub więcej meczów danej drużyny rozgrywanych danego dnia.
 
II. MIEJSCE ROZGRYWEK
1. Mecze są rozgrywane na hali sportowej Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Brzegu przy ul. Oławskiej 2a.
 
III. CEL ROZGRYWEK
1. Popularyzacja gry w siatkówkę, podnoszenie poziomu sprawności i umiejętności siatkarskich.
2. Aktywne spędzenie wolnego czasu.
3. Wyłonienie amatorskiego mistrza Brzegu w siatkówce.
 
IV. SYSTEM ROZGRYWEK
1. System rozgrywek zależny jest od liczby zgłoszonych zespołów. Jego ostateczna wersja zostanie ogłoszona przed pierwszą kolejką ligową.
2. Mecze w rundzie zasadniczej rozgrywane są do dwóch wygranych setów, set do 25 punktów, tie-break do 15 punktów (obowiązuje zasada 2 punktów przewagi). Liczba setów w fazie play-off (o ile taka zostanie rozegrana) zostanie ogłoszona wraz z ogłoszeniem ostatecznej wersji systemu rozgrywek przed pierwszą kolejką ligową.
3. Punktacja:
a) zwycięstwo 2:0 (lub 3:0 i 3:1 w meczu do 3 wygranych setów)  – 3 punkty
b) zwycięstwo 2:1 (lub 3:2 w meczu do 3 wygranych setów) - 2 punkty
c) przegrana 1:2 (lub 2:3 w meczu do 3 wygranych setów) - 1 punkt
d) przegrana 0:2 (lub 1:3 i 0:3 w meczu do 3 wygranych setów) – 0 punktów
e) przegrana walkowerem – minus 1 punkt
4. O kolejności w końcowej tabeli rundy zasadniczej decydują w pierwszej kolejności:
a) zdobyte punkty,
b) bilans bezpośrednich gier zainteresowanych zespołów (liczba punktów, liczba zdobytych setów, liczba zdobytych małych punktów),
c) różnica zdobytych i straconych setów,
d) różnica zdobytych i straconych małych punktów.
5. O zwycięstwie w rywalizacji mecz i rewanż w fazie play off rundy finałowej (o ile taka zostanie rozegrana) decydują w pierwszej kolejności:
a) liczba zdobytych ppunktów,
b) złoty set do 15 punktów.
 
V. UCZESTNICY
1. W rozgrywkach mogą brać udział zawodnicy, którzy ukończyli 13 rok życia. Osoby niepełnoletnie mogą grać tylko po okazaniu pisemnej zgody rodziców dokonanym na druku zgody stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
2. Zgłoszenia zawodników drużyny muszą dokonać najpóźniej 3 dni przed rozpoczęciem I kolejki.
3. Lista zgłoszeniowa musi zawierać nazwę drużyny, imiona i nazwiska zawodników oraz numer telefonu i adres e-mail do kapitana zespołu. Listę należy przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W jednym zespole w całym sezonie może wystąpić maksymalnie 18 zawodników.
4. W rozgrywkach mogą uczestniczyć kobiety, ich udział nie spowoduje obniżenia wysokości siatki.
5. Zmian w kadrze można dokonywać do końca rundy zasadniczej z zastrzeżeniem, że w fazie play-off mogą wystąpić wyłącznie zawodnicy, którzy będą obecni na co najmniej dwóch meczach swojego zespołu w fazie zasadniczej i zostaną odnotowani w protokole.
6. W rozgrywkach nie mogą występować zawodnicy zgłoszeni do rozgrywek PZPS w III i wyższych ligach w sezonie 2024/2025.

VI. INNE
1. Każdy zespół powinien posiadać jednolite stroje. Wyjątkiem jest libero, którego obowiązuje kolor koszulki kontrastujący z koszulkami pozostałych zawodników swojego zespołu.
2.  W przypadku braku pełnego składu na spotkanie (brak 6 osób) zespół może wystąpić w minimum 5-osobowym składzie po wyrażeniu zgody przez drużynę przeciwną. W takim przypadku w pierwszej linii występuje 3 zawodników, a w drugiej linii 2 zawodników.
3. Każda drużyna przed meczem ma prawo do 10-minutowej rozgrzewki na boisku oraz do 2 przerw 30-sekundowych na żądanie w każdym secie. W trakcie setów nie ma przerw technicznych.
4. Przed każdym meczem (oraz przed tie-breakiem) kapitanowie drużyn mają obowiązek zgłoszenia się do sędziego głównego w celu dokonania losowania stron boiska.
5. Jeżeli zespoły z ważnego powodu chcą przełożyć mecz to mogą to uczynić pod warunkiem, że:
- uzyskają zgodę wszystkich zainteresowanych drużyn (1 zespół jeżeli następuje zmiana daty, wszystkie zespoły, których dotyczą zmiany, jeżeli następuje zmiana godziny w ramach jednej kolejki),
- poinformują organizatora (po wyrażeniu zgody przez inne zespoły) do piątku do godziny 12.00 – jeżeli chodzi o zmianę godziny meczu w ramach jednej kolejki,
- poinformują organizatora (po wyrażeniu zgody przez inne zespoły) tydzień przed przełożonym meczem – jeżeli chodzi o daty meczu,
- ostateczna decyzja o zmianie terminu/godziny meczu należy do organizatora i jest uwarunkowana dostępnością hali sportowej i możliwościami organizacyjnymi.
6. Godziny rozpoczęcia meczów są umowne, w przypadku wcześniejszego zakończenia meczu poprzedzającego dane spotkanie, rozpocznie się ono wcześniej. Zespoły mają obowiązek stawić się na sali pół godziny przed godziną podaną w terminarzu. Możliwe jest również późniejsze rozpoczęcie meczu.
7. Wszelkie komunikaty, informacje, wyniki, tabele i terminarze będą się ukazywały na stronie internetowej ligi: www.bals.ligspace.pl.
8. Drużyny zobowiązane są utrzymywania porządku na terenie sali sportowej. Wejście na boisko możliwe jest jedynie w zmiennym obuwiu sportowym. Po meczu należy posprzątać okolice ławki rezerwowych, a po opuszczeniu szatni – szatnię.
9. Na sali obowiązuje całkowity zakaz palenia i spożywania alkoholu.
10. Drużyny i zawodnicy ubezpieczają się we własnym zakresie. UCZESTNICTWO W ROZGRYWKACH JEST DOBROWOLNE I NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ.
Organizator nie zapewnia opieki medycznej w trakcie zawodów. Kapitanowie drużyn (osoby zgłaszające drużynę do rozgrywek) zobowiązani są podpisać oświadczenie o treści zgodnej z załącznikiem nr 2 do niniejszego regulaminu. Wszyscy uczestnicy rozgrywek są obowiązani przestrzegać aktualnych zakazów i nakazów związanych ze stanem epidemii. 
11. Obowiązuje wpisowe do ligi. Wysokość wpisowego zostanie podana po otrzymaniu wszystkich zgłoszeń. Wpłaty wpisowego  należy dokonać najpóźniej przed rozpoczęciem pierwszego meczu w I kolejce. Zespół, który nie przystąpi do rozgrywek (nie wystawi drużyny do pierwszego meczu wyznaczonego zgodnie z terminarzem) lub wycofa się z rozrywek w trakcie ich trwania, nie otrzyma zwrotu wpisowego.
12. W pozostałych sprawach, nie ujętych regulaminem, obowiązują przepisy PZPS.
13. Organizatorzy ligi zastrzegają sobie prawo do zmian i ostatecznej interpretacji regulaminu oraz do rozstrzygania wszelkich kwestii spornych, także tych nie objętych regulaminem.
 
VII. NAGRODY
1. Na zakończenie sezonu zespoły z miejsc I-III otrzymają puchary.
2. Wszystkie zespoły otrzymają dyplomy.
3. Przewidziane są również nagrody rzeczowe – drużynowe i indywidualne.
 
VIII. ORGANIZATORZY
Głównym organizatorem rozgrywek jest Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Brzegu (tel. 513 791 044, mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).
 
Udział w zawodach jest równoznaczny z dobrowolnym wyrażeniem zgody na wykorzystanie wizerunku w celach promocji na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – RODO).