Rozpoczęliśmy zapisy do siatkarskiej ligi. Termin upływa 20 października

Rozpoczęliśmy zapisy do siatkarskiej ligi. Termin upływa 20 października

Rozpoczynamy zapisy do kolejnego sezonu Brzeskiej Amatorskiej Ligi Siatkówki. Na zgłoszenia czekamy do 20 października.

Mamy też drugą dobrą wiadomość: współorganizatorem naszej ligi został UKS I LO Brzeg - klub, którego trenerzy i działacze od lat wspomagali nas w nieformalny sposób, a teraz będą to robić już oficjalnie.  Serdecznie witamy na pokładzie!

 

REGULAMIN BALS
BRZESKIEJ AMATORSKIEJ LIGI SIATKÓWKI
SEZON 2025/26

I. TERMIN ROZGRYWEK
1. Liga jest rozgrywana od października do kwietnia. W uzasadnionych przypadkach rozgrywki mogą zostać przedłużone.
2. Kolejki ligowe odbywają się w soboty lub niedziele. Przez kolejkę ligową rozumiany jest jeden lub więcej meczów danej drużyny rozgrywanych danego dnia.
 
II. MIEJSCE ROZGRYWEK
1. Mecze są rozgrywane na hali sportowej Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Brzegu przy ul. Oławskiej 2a.
 
III. CEL ROZGRYWEK
1. Popularyzacja gry w siatkówkę, podnoszenie poziomu sprawności i umiejętności siatkarskich.
2. Aktywne spędzenie wolnego czasu.
3. Wyłonienie amatorskiego mistrza Brzegu w siatkówce.
 
IV. SYSTEM ROZGRYWEK
1. System rozgrywek zależny jest od liczby zgłoszonych zespołów. Jego ostateczna wersja zostanie ogłoszona przed pierwszą kolejką ligową.
2. Mecze w rundzie zasadniczej rozgrywane są do dwóch wygranych setów, set do 25 punktów, tie-break do 15 punktów (obowiązuje zasada 2 punktów przewagi). Liczba setów w fazie play-off (o ile taka zostanie rozegrana) zostanie ogłoszona wraz z ogłoszeniem ostatecznej wersji systemu rozgrywek przed pierwszą kolejką ligową.
3. Punktacja:
a) zwycięstwo 2:0 (lub 3:0 i 3:1 w meczu do 3 wygranych setów)  – 3 punkty
b) zwycięstwo 2:1 (lub 3:2 w meczu do 3 wygranych setów) - 2 punkty
c) przegrana 1:2 (lub 2:3 w meczu do 3 wygranych setów) - 1 punkt
d) przegrana 0:2 (lub 1:3 i 0:3 w meczu do 3 wygranych setów) – 0 punktów
e) przegrana walkowerem – minus 1 punkt
4. O kolejności w końcowej tabeli rundy zasadniczej decydują w pierwszej kolejności:
a) zdobyte punkty,
b) bilans bezpośrednich gier zainteresowanych zespołów (liczba punktów, liczba zdobytych setów, liczba zdobytych małych punktów),
c) różnica zdobytych i straconych setów,
d) różnica zdobytych i straconych małych punktów.
5. O zwycięstwie w rywalizacji mecz i rewanż w fazie play off rundy finałowej (o ile taka zostanie rozegrana) decydują w pierwszej kolejności:
a) liczba zdobytych punktów,
b) złoty set do 15 punktów.
 
V. UCZESTNICY
1. W rozgrywkach mogą brać udział zawodnicy, którzy ukończyli 13 rok życia. Osoby niepełnoletnie mogą grać tylko po okazaniu pisemnej zgody rodziców dokonanym na druku zgody stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
2. Zgłoszenia zawodników drużyny muszą dokonać najpóźniej 3 dni przed rozpoczęciem I kolejki.
3. Lista zgłoszeniowa musi zawierać nazwę drużyny, imiona i nazwiska zawodników oraz numer telefonu i adres e-mail do kapitana zespołu. Listę należy przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W jednym zespole w całym sezonie może wystąpić maksymalnie 18 zawodników.
4. W rozgrywkach mogą uczestniczyć kobiety, ich udział nie spowoduje obniżenia wysokości siatki.
5. Zmian w kadrze można dokonywać do końca rundy zasadniczej z zastrzeżeniem, że w fazie play-off mogą wystąpić wyłącznie zawodnicy, którzy będą obecni na co najmniej dwóch meczach swojego zespołu w fazie zasadniczej i zostaną odnotowani w protokole.
6. W rozgrywkach nie mogą występować zawodnicy zgłoszeni do rozgrywek PZPS w III i wyższych ligach w sezonie 2025/2026.

VI. INNE
1. Każdy zespół powinien posiadać jednolite stroje. Wyjątkiem jest libero, którego obowiązuje kolor koszulki kontrastujący z koszulkami pozostałych zawodników swojego zespołu.
2.  W przypadku braku pełnego składu na spotkanie (brak 6 osób) zespół może wystąpić w minimum 5-osobowym składzie po wyrażeniu zgody przez drużynę przeciwną. W takim przypadku w pierwszej linii występuje 3 zawodników, a w drugiej linii 2 zawodników.
3. Każda drużyna przed meczem ma prawo do 10-minutowej rozgrzewki na boisku oraz do 2 przerw 30-sekundowych na żądanie w każdym secie. W trakcie setów nie ma przerw technicznych.
4. Przed każdym meczem (oraz przed tie-breakiem) kapitanowie drużyn mają obowiązek zgłoszenia się do sędziego głównego w celu dokonania losowania stron boiska.
5. Jeżeli zespoły z ważnego powodu chcą przełożyć mecz to mogą to uczynić pod warunkiem, że:
- uzyskają zgodę wszystkich zainteresowanych drużyn (1 zespół jeżeli następuje zmiana daty, wszystkie zespoły, których dotyczą zmiany, jeżeli następuje zmiana godziny w ramach jednej kolejki),
- poinformują organizatora (po wyrażeniu zgody przez inne zespoły) do piątku do godziny 12.00 – jeżeli chodzi o zmianę godziny meczu w ramach jednej kolejki,
- poinformują organizatora (po wyrażeniu zgody przez inne zespoły) tydzień przed przełożonym meczem – jeżeli chodzi o daty meczu,
- ostateczna decyzja o zmianie terminu/godziny meczu należy do organizatora i jest uwarunkowana dostępnością hali sportowej i możliwościami organizacyjnymi.
6. Godziny rozpoczęcia meczów są umowne, w przypadku wcześniejszego zakończenia meczu poprzedzającego dane spotkanie, rozpocznie się ono wcześniej. Zespoły mają obowiązek stawić się na sali pół godziny przed godziną podaną w terminarzu. Możliwe jest również późniejsze rozpoczęcie meczu.
7. Wszelkie komunikaty, informacje, wyniki, tabele i terminarze będą się ukazywały na stronie internetowej ligi: www.bals.ligspace.pl.
8. Drużyny zobowiązane są utrzymywania porządku na terenie sali sportowej. Wejście na boisko możliwe jest jedynie w zmiennym obuwiu sportowym. Po meczu należy posprzątać okolice ławki rezerwowych, a po opuszczeniu szatni – szatnię.
9. Na sali obowiązuje całkowity zakaz palenia i spożywania alkoholu.
10. Drużyny i zawodnicy ubezpieczają się we własnym zakresie. UCZESTNICTWO W ROZGRYWKACH JEST DOBROWOLNE I NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ.
Organizator nie zapewnia opieki medycznej w trakcie zawodów. Kapitanowie drużyn (osoby zgłaszające drużynę do rozgrywek) zobowiązani są podpisać oświadczenie o treści zgodnej z załącznikiem nr 2 do niniejszego regulaminu. Wszyscy uczestnicy rozgrywek są obowiązani przestrzegać aktualnych zakazów i nakazów związanych ze stanem epidemii. 
11. Obowiązuje wpisowe do ligi. Wysokość wpisowego zostanie podana po otrzymaniu wszystkich zgłoszeń. Wpłaty wpisowego  należy dokonać najpóźniej przed rozpoczęciem pierwszego meczu w I kolejce przelewem na konto: UKS "I LO Brzeg" 81 2030 0045 1110 0000 0405 6060. Zespół, który nie przystąpi do rozgrywek (nie wystawi drużyny do pierwszego meczu wyznaczonego zgodnie z terminarzem) lub wycofa się z rozrywek w trakcie ich trwania, nie otrzyma zwrotu wpisowego.
12. W pozostałych sprawach, nie ujętych regulaminem, obowiązują przepisy PZPS.
13. Organizatorzy ligi zastrzegają sobie prawo do zmian i ostatecznej interpretacji regulaminu oraz do rozstrzygania wszelkich kwestii spornych, także tych nie objętych regulaminem.
 
VII. NAGRODY
1. Na zakończenie sezonu zespoły z miejsc I-III otrzymają puchary.
2. Wszystkie zespoły otrzymają dyplomy.
3. Przewidziane są również nagrody rzeczowe – drużynowe i indywidualne.
 
VIII. ORGANIZATORZY
Głównym organizatorem rozgrywek jest Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Brzegu (tel. 513 791 044, mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.). Współorganizatorem rozgrywek jest Uczniowski Klub Sportowy I LO Brzeg. 
 
Udział w zawodach jest równoznaczny z dobrowolnym wyrażeniem zgody na wykorzystanie wizerunku w celach promocji na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – RODO).

załącznik nr 1 - zgoda rodzica